Obec Kondrac

Titulní strana » Turistika

Turistika

Mapy

Pokud si budete chtít pořídit mapu, je dobré si zakoupit č.40 Benešovsko a č. 41 Česká Sibiř a Táborsko sever, které vydal Klub českých turistů Praha. Obě v měřítku 1:50000

Nebo lze zakoupit cykloturistickou mapu č. 138 Vlašimsko, kde jsou značny jak turistické cesty, tak i cyklotrasy. Měřítko je 1:75000, vydal SHOCart.

Velký a Malý Blaník

rozhledna na Velkém Blaníku

Jako první pěší výlet určitě doporučujeme vyšlápnout si na Velký Blaník a Malý Blaník. Na Malý Blaník je to přes Velký Blaník asi 6,5 km po červené turistické značce. Na parkoviště nad Louňovicemi pod Blaníkem je dobré z červené značky sejít a dát se po naučné stezce, která vede přes Malý Blaník. Pokud ještě zbývají síly a není nutné se z časových důvodů vracet určitě si celou naučnou stezku projděte. Zavede vás mimo jiné do přírodní rezervace Podlesí na podmáčené louky. Stezka se točí kolem Malého Blaníka a končí na parkovišti odkud vychází. Z parkoviště to je už jen skok do Louňovic pod Blaníkem. Odtud je můžné se svézt v pracovní dny autobusem v 15:55 zpět do Kondrace.

Vlašim

foto místa

Do Vlašimi se lze dostat mnoha způsoby a jedním z nich je jít pěšky po červené turistické značce, která nad Kondrací vchází do lesa a pak vede alejí až do Vlašimi. Zde je možné navštívit Muzeum Podblanicka, Zámecký park, kterým vede naučná stezka. Do Kondrace je možné se vrátit autobusem.

Poutní místo Hrádek

Výchozím bodem je autobusové a vlakové nádraží ve Vlašimi. Z nádraží se dáme hned první ulicí doprava z kopečka dolů. Dále půjdeme po této ulici kolem kruhového objezdu až k internátu SPŠ. Zde proti faře přejdeme silnici. Pokud dojdeme skoro až k faře uvidíme po pravé ruce za internátem kostel sv. Jiljí. Internát tudíž obejdeme zleva a zezadu. Projdeme kolem kostela až k silnici, kde se dáme z kopce dolů, až přijdeme na náměstí. Někde v místech u prodejny domácích potřeb přejdeme silnici a dále zahneme doprava. Na konci ulice za posledním domem doleva. Za mostem pro pěší přes řeku Blanici podle koupaliště doprava. Dál půjdeme po modré po lukách a později lesem až ke studánce. Odtud je to do kopce už jen kousek na Hrádek. Hrádek je poutní místo.